Far-awayNZ.reismee.nl

vervolg 15

Zaterdag 18 okt. Vandaag naar Queenstown en kijken wat we daar kunnen beleven. We gingen vooraf naar een plaatsje genaamd Arrowtown. Alsof de tijd stil had gestaan. We vonden een ouderwets snoepwinkel waar je de eigengemaakte Fudge/ soort toffee mochten proeven. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. Aan de overkant een oud postkantoor die we op de foto moesten nemen.

Gebruik makend van deze gelegenheid nog even langs bij een stel oude vrienden van Nederlandse afkomst. Zij zijn ruim 50 jaar geleden geëmigreerd van uit de Achterhoek. In Queenstown op de heuvel hebben zij een mooi huis met een schitterend uitzicht over de baai. Lucky Devils!. Na een hartelijk ontvangst met koffie en ontbijtkoek, home made natuurlijk, wilden we naar de gondola/kabelbaan om de stad van boven te bekijken. Helaas begon het dicht te trekken en voor de eerste keer liepen we in de regen. Hebben we dat tenminste ook gehad. Toch de gondola genomen waar we in het restaurant boven de lunch konden gebruiken. Zagen niet veel, maar het eten was verrukkelijk.