Far-awayNZ.reismee.nl

vervolg 18

Woensdag 22 okt. Onze spullen ingepakt en na het ontbijt vertrokken. De buurvrouw van Pearl zou ons een lift naar busstation in Cromwell geven. Van 9.00 tot 16 45 in de bus gezeten. Het landschap verveelt nooit. Telkens anders. Vanuit de verte mount Cook gezien, de hoogste berg van NZ, 3700 meter hoog. Op de voorgrond lake Tekapo, azuurblauw meer zoals je op de foto's kunt zien en echt niet fotogeshopt. Door de McKenzie vallei die beroemd/ berucht is door meneer McKenzie' s diefstal. Samen met zijn hond Vrijdag stalen ze schapen van de andere boeren. Slimme hond, maar dom baasje. Hij eindigde in de gevangenis. Er is een standbeeld gemaakt van de hond. Ook kwamen we langs een mooi klein kerkje the church of the good sheppard. De kerk is gebouwd met zwerfkeien en is een geliefde trouwlocatie. Eindelijk onze eindbestemming bereikt. We hadden een komiek als chauffeur en dat scheelt. Uit de bus 25 minuten lopen, even de benen strekken, op zoek naar de gevangenis. Daar hebben we 3 nachten "opsluiting" geboekt. Deze vrouwengevangenis is in 1999 gesloten en verbouwd tot een backpackershostel.

Joke

dat zal een ervaring zijn om opgesloten te worden.

Ingrid Blikkendaal

Zijn er niet erge aardbevingen geweest daar? En hebben jullie daar nog iets van gezien? Verder bedankt voor de mooie verhalen. Reizen is leuk en blijft spannend, maar t is ook soms afzien dat lees ik ook wel. Veel succes nog, liefs Ingrid

Elly

Ha Anja,
Jij hebt dus het kerkje gezien, waar Johan en Gabey zijn getrouwd! Bofferd, zoveel moois te zien!
Jullie gebruiken wel iedere minuut van je tijd om weer iets nieuws te zien. Ik kijk uit naar de belevenissen uit de gevangenis! Lekker genieten dames!