Far-awayNZ.reismee.nl

vervolg 19

Donderdag 23:okt. De ochtend naar de stad gewandeld. We zitten hier in een buitenwijk dus gelijk ons wandel half uurtje gehad. We hadden besloten de botanische tuin olv een gids te bezoeken. Per slot heet Christchurch niet voor niets de Garden city. We troffen een sympathieke oud lerares wiskunde die ons zou rondleiden. Echt een geitenwollensokken type en heel kundig. Er stonden eeuwenoude bomen. Echt rustgevend en mooi. Het stond vol met prachtige exotisch planten en bloemen. Een lust voor het oog. Tijd voor een kopje thee. Aan de tuin een restaurant ook weer met mooie bloemen. We besloten in de stad te gaan eten waar een goed Thais restaurant bleek te zijn. De bus gepakt en het restaurant gevonden. Bleek net heropend te zijn na de aardbevingen van 2010 en 2011. Wat hebben wij heerlijk gegeten. Zelden zo goed dat Irma alles op heeft gegeten. Nog net niet het bord afgelikt. Terug naar de gevangenis voor kop thee en even tv gekeken.

babs

Hahaha wel wat van geleerd van die wollensok heerlijk

willem

Leuk om jullie te volgen vanuit Ijsland hier is het ook een bijzondere wereld. Maar wel nat en koud.

Riet

Wat indrukwekkend wat jullie allemaal zien en fotograferen.
Dat overtreft alle verwachtingen, een hele ervaring.