Far-awayNZ.reismee.nl

vervolg 4

In Hamilton op de trein gezet door Michael en Joan en 8 uur voor de boeg door prachtig landschap. Een van de mooiste treinreizen volgens Railaway/National Geographic. De trein nam ons mee door o.a. door het National Park Tongariro. Voor eten en drinken konden we gebruik maken van de restauratie wagon. In Tongariro kwam de grijze golf binnen. Het bleken dames en heren van een golfclub uit Auckland te zijn. Was prettig gezelschap. Ze waren op weg naar de Wow show/wareble art in Wellington. Waar wij helaas geen kaarten voor konden krijgen. Door het afwisselend landschap zoals jullie op de foto's kunnen zien. Na de lange reis stond er ook prettig gezelschap op ons te wachten...... Frank. Het stormde behoorlijk en maar goed dat we onze backpacks bij ons hadden anders waren we weggeblazen. Ons backpack hotel was tegenover het station, had Frank goed geregeld voor ons. Na inchecken met Frank de stad in voor hapje en drankje. We kwamen bij een Italiaans tentje terecht waar de ober ons vroeg waar wij vandaan kwamen. Toen wij Holland zeiden moest hij lachen. Hij had daar ook gewoond in Dordrecht/Kasperspad. Toeval? Het eten en ons "medicijn/wijntje" smaakte voortreffelijk. Moe maar voldaan ons bedje opgezocht. We hadden een 6 persoonskamer. We deelden de kamer met 2 andere dames. Dag 2. Vandaag 3 oktober is Frank 40 jaar geworden.Gaan we vanavond met 4 personen vieren bij the best place in town Great India. Een vriendin van Frank, Faye, ging ook mee. Heel gezellig en niets teveel gezegd over het heerlijke eten. De zaak was afgeladen. Overdag zijn we naar museum Te Papa (our home land/ ons vaderland) geweest en flink wat cultuur gesnoven. Wat een gezellige stad. Niets vergeleken met Nederland. Alles relaxed en vriendelijke mensen. Geen wonder dat Frank zich hier thuis voelt. We hebben Frank's appartement en zijn kantoor bezocht. Aardig wat getippeld die dag, maar alles is op loopafstand.

Elly en Albert

Tot zover kunnen we jullie volgen! Extra leuk om te lezen.
Mooi kantoor!

wilma gronden

Machtig die verhalen en dat van dordrecht. Is wel helemaal toevallig.X van ons

Kimberley

Heel leuk! klinkt fantastisch. xx