Far-awayNZ.reismee.nl

vervolg 23

Maandag 27 okt. Bij het hotel gevraagd naar een gids. We hebben helaas geen contact kunnen krijgen met nyman. Astrid heeft hem aanbevolen. De receptioniste kon een gids voor ons regelen. Das mooi, niet verder zoeken. We hadden om 9.00 uur afgesproken en keurig op tijd vertrokken we. Deze dag was ingedeeld voor een bezoek aan een tempel, Balinese dans, houtsnijwerk plaats, zilversmit, apenbos in Ubud, de vulkaan voor spectaculair uitzicht op o.a.de rijstvelden. Ee hadden er zin in. De gids bleek slecht Engels te spreken. Hmmmmmm hebben wij weer. Ons eerste bezoek was een Balinees theaterbezoek met dans. De voorstelling nam een uur in beslag en leverde mooie foto's op. Hierna naar de zilversmit. We werden vriendelijk ontvangen en zouden een rondleiding krijgen. Wat een nep. Ze lieten een beetje onbewerkt zilver zien en loodsten ons zo snel mogelijk de winkel in. De verkoper werd steeds opdringeriger om iets aan ons te kunnen slijten. Zo ging het ook met de Batik en houtsnijwerk. Auto in en auto uit en onze gezichten stonden op onweer Dan maar koffie dachten we. De gids wist waar we goede koffie konden drinken waar ze alle soorten koffie en thee hadden. Bleek het een proeverij te zijn en weer op verkoop gericht. Dan maar iets te eten. De gids wilden eigenlijk doorrijden naar vulkaan waar we iets kinden eten, maar we hadden trek dus afgesproken iets kleins te nuttigen om een uur verder de vulkaan te zien. Na een kop soep en een uur verder de chauffeur gezocht. Nergens te vinden. Nog maar wachten dachten we hij komt zo. Na meerder malen het parkeerterrein rond gelopen te zijn zaten we inmiddels al 2 uur bij het restaurant. We zijn het zat en besloten het hotel te bellen om ons op te halen. Na telefoontje komt de gids binnen en zei dat de receptioniste hem had gebeld. Volgens hem stond hij de hele tijd op de parkeerplaats. Mooi niet, tot 4 keer toe gezocht. Wij willen naar huis en we gingen ook. Commerciële uitbuiting waar hij vast een graantje van mee pikte. Hij was niet blij, maar wij nog minder. Bij het hotel aangekomen ons verhaal uitgelegd in bijzijn van receptioniste en was een pittige discussie. Communicatie stoornis? Wij wilden een gids, maar kregen een chauffeur en daarom eisten we ons geld terug. Later ook gekregen. Zonde van onze dag. De avond maar weer naar " the wicked parrot" (onze stamkroeg geworden) waar ze Ierse muziek speelden. Daar werden we weer vrolijk van.

Astrid

Oh wat zonde zeg! :-(

Henny

Wel jammer he'? Nog een paar fijne dagen hoor x