Far-awayNZ.reismee.nl

vervolg 6

De overtocht van Wellington naar Picton/ Noord naar Zuiderereiland duurde 3 uur. We hadden prachtig weer, gelukkig want vanlastste 2 dagen was het koud en winderig wordenington. Prachtige landschap foto's onderweg gemaakt. In Picton aangekomen eerst lunch en daarna met onze bepakking op zoek naar onze bestemming.We kwamen een dame met hond tegen en vroegen haar de weg. Ze zou ons wel even brengen, lopend dachten wij, maar ze pakte de auto. Ze vond het waarschijnlijk zielig voor ons want het was een aardige klim. Wat een leuke lieve mensen hier!! We hebben kennis gemaakt met de nieuwe eigenaren, Gary en Nicki. Ook sympathiek. Het is hier netjes en schoon. Voor het ontbijt bakt ze elke morgen verse scones. (Soort krentenbol) We gaan hier eerst op verkenning en kwamen bij het informatiecentrum terecht. Daar konden we een mooie wandeling boeken van 3 a 4 uur. De Queen Charlotte Track. We worden eerst door een boot afgezet en aan het eind van de wandeling weer opgehaald. Ons avontuur kan beginnen.