Far-awayNZ.reismee.nl

vervolg 10

Zaterdag 11 okt. Vanmorgen naar de pub. Niet voor een drankje maar ontbijt. We waren van plan de rivertrack te lopen en dachten de ingang gevonden te hebben. Erg donker hier dachten wij, maar gelukkig had Irma een zaklamp meegenomen. De ruimte werd steeds kleiner en lager en vonden het well erg vreemd. Bleek het een glow worm/glimworm grot te zijn. Haha. Wij er weer uit. Irma had het al benauwd. Op zoek naar onze wandelroute en gevonden. Gewoon schuin tegenover de pub notabene. Het weer zat ons weer mee terwijl het hier veel regent. Het bleek een pittige wandeling te zijn, maar de moeite waard. De bomen hadden door een flinke storm schade opgelopen of omgewaaid waardoor wij soms moesten klimmen en klauteren om de track te volgen. Ruim 3 uur onderweg kwamen we uit bij de Punakaiki rivier waar wij overheen moesten dmv een swing bridge/hangbrug. Prachtige foto's onderweg gemaakt van uitzichten die je alleen in tijdschriften ziet. In de rivier ons waterflesje gevuld met heerlijk helder bergwater en dat smaakt. Terug naar de pub voor een glaasje wijn. We moeten blijven drinken natuurlijk. Voor de namiddag hadden we een afspraak gemaakt met Sofie voor een horsewagon ride/paard en wagentocht van twee en half uur over het strand. Onderweg ergens stoppen om vuurtje te stoken voor een kop thee en brood aan een stokkie. Sofie had brooddeeg voor ons gemaakt. Wat een leuk idee. De hond Pearl ging ook mee. We hebben op het strand naar greenstone/jade gezocht , maar helaas niets gevonden. Al met al een leuke belevenis al was het wel koud. Snotneuzen en koude handen. Gauw naar de pub voor warme chocolademelk. Sofie ging met ons mee waar we de foto's konden bekijken. Morgen gaan we dit paradijs Weer verlaten op weg naar de gletsjers.

joke geerlof

Geweldig al die verhalen,of je er een beetje bij bent.

Johan

Hoi meiden, leuk om zo jullie belevenissen te kunnen volgen. Ben heel benieuwd naar alle foto's.
Groetjes!

Tonny en Kees

Fijn dat jullie zo genieten, wat een mooie tracks, vooral die langs de rivier.
Veel plezier verder.

Groetjes.

Henny Visser

Jullie hebben het heel fijn he'? lekker genieten .Voor Anja Lenie vrijdag geopereerd Ze heeft veel pijn , ff vervelend Maar nu is het aftellen en hopen dat Ze snel opknapt.Nog een gezellige tijd , en de groetjes van Mij