Far-awayNZ.reismee.nl

vervolg 11

Maandag 13 oktober. Vanmorgen vroeg opgestaan voor een hekikoptervkucht naar de gletsjer Frans Joseph. Helaas was eerste vlucht volgeboekt dus een optie op de tweede vlucht genomen. Zou kwart voor 12 vertrekken. Om 11.00 uur bij de incheckbalie aangekomen kregen we te horen dat de vlucht geannuleerd was vanwege de bewolking. Hmmmmm wat nu. Wij hadden er ons zo op verheugd. Alternatief was een 3 uur durende tocht te voet onder leiding van een gids. Hij kon ons tot het begin van de gletsjer begeleiden. Wat een goede keus omdat hij veel te vertellen had over de omgeving en de gletsjer zelf. We hebben onderweg een kea (soort papegaai) gespot. Zelfs wilde orchideeën groeiden in het tropische bos. De gids had duidelijk veel verstand van de flora en fauna. Na de inspanningen hadden onze spieren een heerlijk warm bad verdiend. Even verder op konden wij gebruik maken van de hot springs/warme bronbaden. Heerlijk soezelig naar onze kamer en klaar voor de nacht. Moeten vroeg op voor onze lange busreis naar Wanaka.

jaap en babs

zodan je verveeld je niet super geniet er van dan kan je me een hoop vertellen dikke kus

Ria

Leuke verhalen en prachtige foto's.
Veel plezier verder.