Far-awayNZ.reismee.nl

vervolg 16

Zondag 19 okt. De wekker ging weer vroeg. Om kwart voor 7 werden we opgehaald voor een dagtocht Milford Sound. (Fjorden) Het was prachtigweer wat aan de westkust niet vaak gebeurd. We boffen er maar weer mee. De bustocht was heen en terug 600 km! Totaal hebven we 10 uur in de bus gezeten. Daarna een 2 uur durende bootreis door de fjorden tot aan de Tasmaanse zee. Het is niet te beschrijven hie mooi deze reis was. Onderweg zeehondjes gezien die lagen te zonnen op een rots. Vele watervallen en kans om dolfijnen te zien, maar helaas vandaag niet. Wel heeeeeeel in de verte een broedende pinguïn. Dat zag en zei de kapitein tenminste. We zagen wat bewegen, iets zwarts en wits, maar had ook een stinkdier kunnen zijn;) Na de boottocht weer terug naar Queenstown, weer 5 uur, maar wel door prachtig landschap. Na thuiskomst ergens wat gaan eten, was inmiddels acht uur en hebben Indiaas gegeten. Lekker hot. Daarna als een blok in slaap gevallen.

Maandag 20 okt. We moesten ( weer) vroeg op om de bus van 7 45 te halen naar Clyde. Moesten eerst nog 25 min lopen naar bushalte en koud....Na anderhalf uur werden we in Clyde afgezet waar Pearl ons op stond te wachten. We hadden een volle agenda want we zouden dezelfde middag naar Makkarora gaan. Pearl's zus June had haar vakantiehuis ter beschikking gesteld voor een overnachting. Een huis met old school inrichting in the middle of nowhere. Afgesloten van de buitenwereld en dus ook internet/bellen. Wij zijn hier heengegaan voor de spannende dag van morgen.